måndag 1 december 2008

"Guds härlighet"

Joh 8:12 (Tidigare publicerad 2008-01-06)

Jag har inte haft tillgång till Internet de senaste dagarna, så den här veckan har jag inte hunnit skriva något inför söndagen förrän nu i de sista skälvande minuterna. Det är ju på trettondagen som man brukar läsa om ”De tre vise männen”. Jag gillar att man hänvisar till stjärntydare i bibeln eftersom jag själv alltid tyckt att astrologi varit en kul grej.

Nuförtiden är man inte lika öppen att ta till sig kunskap från stjärntydare inom den Kristna kyrkan.

Min erfarenhet är att Gud kan använda sig av vilka verktyg och leksaker som helst för att kommunicera med oss!

Gud är ljuset inom oss, som upplyser oss om vad vi behöver veta!
Kunskapen avslöjas och blir tydlig för oss genom ljuset.

Det går helt enkelt upp ett ljus för oss.
:)

Inga kommentarer: