måndag 1 december 2008

"Jesus skapar tro"

Matt 8:5-13 (Tidigare publicerad 2008-01-26)
En officers tjänare botas

Tron kan göra underverk! Jag hörde om en undersökning som gjorts angående healing. I den ena testgruppen hade en skådespelare agerat healer och i den andra testgruppen hade en som arbetade som healer behandlat patienterna.

Båda testgrupperna gav samma resultat. Alla blev bättre! Tron på människans inneboende helande kraft gör oss helare som människor.

Tilliten till den gudomliga kraften i människan och i hela skapelsen anser jag vara den största gåvan jag har fått.
Att visa den tilliten till en annan människa anser jag vara den största gåvan jag kan ge.

Visst visar det sig ibland att en del människor kan utnyttja en sådan situation. Oftast får jag intuitiva varningssignaler, men det är inte alltid jag har valt att följa dem. Min vilja har varit starkare och jag har trots tydliga varningssignaler fortsatt att visa tillit.

Jag har inte ångrat det, men jag är övertygad om att mitt liv och även andras liv, hade blivit enklare, om jag följt min inre röst.

Jag vill välja att följa den inre rösten som har förmåga att avslöja falskhet, lögner och egoism hos mig själv och hos andra. Jag vill välja att fortsätta att söka och se det gudomliga i mig själv och i andra.

Inga kommentarer: